یحیی سنوار اسم رمز پیروزی مقاومت

حضور فرماندهان و وجود اشخاص مهم و کارآمد در محور مقاومت از اهمیت قابل توجهی برخوردار است، اما باید به‌خاطر داشت که اساسا مقاومت وابسته به شخص نیست که با شهادت فرد از بین برود. در اصل، مقاومت یک اندیشه و عقیده در راستای مطالبه جمعی مردم در منطقه است.

به گزارش تحریریه، ابوالفضل ظهره‌وند؛ نماینده مجلس شورای اسلامی و تحلیلگر مسائل منطقه در روزنامه همشهری نوشت:‌

۱- حضور فرماندهان و وجود اشخاص مهم و کارآمد در محور مقاومت از اهمیت قابل توجهی برخوردار است، اما باید به‌خاطر داشت که اساسا مقاومت وابسته به شخص نیست که با شهادت فرد از بین برود. در اصل، مقاومت یک اندیشه و عقیده در راستای مطالبه جمعی مردم در منطقه است.

۲- با شهادت افراد مهم و فرماندهانی چون شهید اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس و شهیدسیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله مسیر گروه‌های مقاومت فلسطینی و لبنانی همچنان ادامه دارد. گواه این حقیقت نیز آن است که پس از شهادت سیدحسن نصرالله، حزب‌الله نه‌تنها عقب‌نشینی نکرد، بلکه حجم ضربات و حملات خود علیه مواضع صهیونیستی را افزایش داد.

۳-در مورد شهید یحیی سنوار نیز وضعیت به همان صورت پیش‌گفته است. شهادت و سیره او امروزه برای مقاومت به شکل یک اسوه و الگو درآمده است که قدرت تکرارپذیری و تقلید دارد. از این‌رو انتظاری که می‌رود این است که مقاومت فلسطین پس از شهادت این فرمانده بزرگ، نه‌تنها عقب‌نشینی نکند بلکه با قدرت به راه خویش در جهت مبارزه با اسرائیل ادامه دهد و هدف خود را محقق سازد.

۴-در طول تاریخ مبارزه مردم فلسطین افرادی چون یاسر عرفات حضور داشتند که با سیاسی‌کاری و سازش با اسرائیل، پس از کنار گذاشتن مقاومت و اسلحه نه‌تنها دستاوردی نداشتند بلکه به حاشیه رفتند و امروزه نیز نامی از آنها برده نمی‌شود. خلف او محمود عباس است؛ کسی که به‌ویژه در طول یک‌سال گذشته راهبردهایی را در جهت منافع و اهداف رژیم صهیونیستی پیگیری و به مقاومت فلسطینی خیانت کرده است.

۵-اما یحیی سنوار مسیر دیگری را برگزید؛ او تا آخرین لحظه، در برابر رژیم غاصب صهیونیستی مبارزه کرد و به مردم خود و مردم منطقه یادآور شد تنها راه نجات، مقاومت و مبارزه با اسرائیل است. درس بزرگی که سنوار با شهادتش به همه داد و صحنه‌های پرشوری را در آخرین دقایق عمر مبارک خود ثبت کرد، این است که هیچ‌گاه نباید بر سر مواضع و اهداف، با دشمن مصالحه و سازش کرد.

۶-روح حماس در حال حاضر بین مردم فلسطینی دمیده شده و مقاومت اسلامی و رزمندگان آن با پشتوانه مردمی است که در طول یک‌سال گذشته دست به حماسه‌آفرینی زده‌اند و در برابر اسرائیل قد علم کرده‌اند. حماس امروز از حمایت و پشتیبانی مردم فلسطین و منطقه برخوردار است و این موضوعی روشن است. شاید در این بین، برخی پیدا شوند که با موضع مقاومت مخالفت داشته باشند اما عموم جامعه فلسطینی پشتیبان و همراه حماس و سایر گروه‌های مبارز هستند و این رمز پیروزی نهایی است.

پایان/

۲۸ مهر ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۰
کد خبر: 30866

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 2 =